måndag, februari 09, 2009

Skellefteå kommuns kommande hemsida

Jag har gjort små illustrationer (mönster) till bakgrunden på Skellefteå kommuns hemsida. Men sen är det Thomas som designat sidan och Thomson Interaktiv media som gjort själva sidan förstås. Jag gjorde bara det roliga:) Små bilder.
Skola och barnomsorg fick mitt "Pillergubbe" mönster i bakgrunden. Jag tycker nog mest om den här sidan:)

Näringsliv och arbete fick en sparbössa.

Kommun och politik fick bakgrund med pratbubblor. Inte alls för att jag tänker på massa prat när jag hör ordet politik, eller:)

Efter många olika förslag blev det till slut blommor till boende och miljösidan. Det var under tiden jag gjorde massa hus till den här sidan mitt mönster "Villa ville valla" kom till.

Små luftballonger symboliserar upplev och göra. Syns svagt i bakgrunden. Jag har gjort illustrationen och Thomas har satt ihop det så det blir snyggt.


På den här bilden har jag gjort den lilla gråa siluetten av skellefteå som ligger längst ner. Om man är riktigt uppmärksam kan man urskilja landskyrkan, skellefteå kraft, åhlenshuset, rönnskär, lejonströmsbron mm.

Inga kommentarer: