torsdag, februari 11, 2010

Bloggtorka men mycket på G

Hello! Jag lever trots bloggtorka. Jag har väldigt mycket att göra bara:) Ofta blir det väldigt mycket fix kring motiv som ska gå i tryck. Så många kvällar består av sådant fix och att kolla färgkoder.

Men igår hann jag sy lite, jag har sytt några mössor olika modeller. Mönstrena har jag ritat själv utifrån inspirerande bloggar. Men jag har inga barn jag kan prova på så jag är lite orolig att de inte passar alls. Och har ingen aning om vilken storlek de är. Så innan jag syr fler måste jag hitta någon att prova på. Jag ska visa lite bilder snart. Ikväll ska jag på keramikkurs igen, har börjat dreja och oj så kul! Barnboken börjar närma sig klar, tyvärr är det mig dom väntar på. Och snart kommer det massa tyger, och haklappar med mina motiv på det känns superskoj och jag längtar!

Nu framöver kommer träd, skog, nya färger på fordon och velourapan från mjuka tyger. Glad elefant, först bruna varianterna senare mer våriga/somriga färger och ubåtarna från Jenny Forgas. Och haklappar från Kids Kafe i sex olika motiv. Jag måste nog lägga in lite bilder till det här inlägget sen.

8 kommentarer:

Lång Anna... sa...

Hej.. Du har verkligen mycket på G..=) Du är superduktig.. Va rädd om dig vännen!!
Å du.. Elvin ställer alltid upp på att prova dina snygga mössor..;)
Fast han har ju inget liitet barn huvud..=P Kram

Husfrun på landet sa...

Vilken spännande vår som väntar :)

Anonym sa...

Spännande - vilka färger blir det på fordonen???

Krimskrams sa...

Så roligt med alla nya snygga tyger! När jag syr mössor efter eget mönster brukar jag blåsa upp en ballong att prova mössan på. Sedan kan man mäta "huvudomfånget" på ballongen och veta till vilken ålder det passar :-D

LustigLinda sa...

jag väntar med spänning!

od Andulky sa...

Så spännande!!

Gulludden sa...

Hej Johanna! Gud vad du är duktig, du verkar ju vara full av energi! Kul att du har varit in på min blogg och kollat in mina nya tyger. Jag har massor av ideér som jag är säker på att du kan omvandla till tygtryck :o) Kram Jessica

OttoPippi sa...

Vad spännande det låter!!