söndag, maj 08, 2011

Deer Babyhjälm


Nu kanske det går att skriva. Blogger har inte funkat så bra för mig ikväll.

Denna Deer babyhjälm fick jag av Pia idag. Hon tog ut symaskinen i det vackra vädret och sydde denna till mig. Medan jag bara såg på och beundrade hennes kantbandsmojäng. Ja hon har en sån där maskin som inte jag har och som jag aldrig lär in vad den heter. Verkar supersmidigt när hon syr, men samtidigt som en ganska krånglig maskin att lära sig använda. Men resultatet blir ju super. Babyhjälmen är tänkt till en lite bebbe som föds i sommar, nu är jag ute i god tid för en gångs skull. En liten söt mulattbebbe (bebbesar brukar vara söta) så jag tror färgerna blir jättefina:)

Förutom denna så sydde hon också ett plagg i ett kommande tyg, jag hade med mig ett provtryck. Längtar efter att få visa upp det:)

Tyg: Znok design, tygdesign av mig
Mönster och sömnad: Pia, Pajas

11 kommentarer:

Pernilla sa...

super fin!! måste säga att detta tyg är helt underbart längtar tills mitt dyker upp i postlådan =)

Hanna sa...

its just perfect <3
you are a goddess!

Wcollection sa...

Men så söt! Å nu väckte du allt minnyfikenhet! Plånboken å ögonen ä dock inte alltid överens tyvärr :s

PajaS sa...

Kalle är supernöjd med sitt nya linne...skulle INTE ta av det ikväll utan sover i det. Farliga grejer, vet du!

Ahlard sa...

Ah härligt... hoppas det blir fler barn som sover i kläderna sen när tyget kommer:)

OYB sa...

Åh vad söt!

BamBuu sa...

Men hur söt var inte den då!? :) Är sur på mig själv som glömde beställa denna färgställningen!! Jättefint tygt!

Katja sa...

Hi! That fabric is just berfect. I'm just waiting for my own order to arrive! :) So cute babyhat ♥

maria sa...

Så söt mössa.

Att jag inte hann köpa det fina tyget gör mig lite irriterad.
Men såg att det skulle tryckas upp mera, så då får jag vara framme och köpa det snabbt :)

MinaMirakel sa...

Tyget är underbart, glömde oxå att beställa tyget innan det tog slut!/Åsa

Pyssellycka sa...

Vilket underbart fint tyg! Och hättan var ursöt i det tyget.